OFTE STILTE SPØRSMÅL

Velkommen til vår "ofte stilte spørsmål" seksjon

Her gir vi deg muligheten til å få svar på de spørsmål vi oftest besvarer for våre kunder. Om spørsmålet ditt ikke er besvart her, ta kontakt med oss så hjelper vi deg!
Vi ønsker at du sorterer bilag på følgende måte:
1. Utgående fakturaer
2. Inngående fakturaer
3. Bilag med banktransaksjoner
4. Kvitteringer (stiftes på A4-ark)
5. Kontoutskrifter
6. Evnt diverse annet
Sett det gjerne inn i en perm med skilleark når du leverer til oss. Permen kan du få igjen når du leverer neste.
Vi rapporterer lønnsinformasjon til myndighetene hver måned via vårt lønnssystem innen den 5. i påfølgende måned. Ta kontakt med oss for mer info.
Ved fravær fra hjemmet på grunn av arbeid på 12 timer eller mer kan overtidsmat refunderes ansatte skattefritt inntil kr 89. Arbeidsgivers kjøp av overtidsmat til ansatte anses som skattefri naturalytelse.
Dersom du driver som personlig næringsdrivende (Enkeltpersons foretak) kan du maks få kostnadsført kr 89 pr måltid ved levering av kvittering.
Hvor ofte du skal levere bilag avhenger av bilagsmengde, hvor ofte du vil ha en rapport tilbake samt en del offentlige frister. For de som skal betale moms hver andre måned anbefaler vi følgende:
Januar/februar - leveres senest 25. mars
Mars/april - leveres senest 25. mai
Mai/juni - leveres senest 15. august
Juli/august - leveres senest 25. september
September/oktober - leveres senest 25. november
November/desember - leveres senest 25. januar

Har du andre spørsmål? Ta kontakt med oss her.